tisdag 9 oktober 2012

Storasysters rum





Häromdagen när storasyster var på skolan passade lillebror och jag på att städa lite på hennes rum. Både storasyster och jag är nöjd med hur rummet blev efter rumsbytet i våras. Jag funderar dock på vad vi ska ta oss till med den underbara, men stora utdragbara sängen som syns på bilderna. Jag älskar den, men den är så smärtsamt opraktiskt. Bred som bara den och svår att kliva i och ur är den. För små barn är den rent av farlig om de ska kliva ur på natten då den har höga kanter på långsidorna.
Dottern sover inte i den utan i en växasäng från IKEA i vårt sovrum. När jag tar upp en eventuell avyttring av sängen med dottern vägrar hon. Hon menar att gossedjuren ska sova där.  Funderar på om man kanske kan såga lös sänggavavlarna och sätta fast dem på en resormadrass. Har varit på väg att sätta ut den på blocket ett antal gånger, men sen tänker jag att vi kanske ångrar oss sen. Kanske är det så att vi inte är redo att släppa taget om detta vackra åbäke än.

3 kommentarer:

  1. Vad händer om Ni lägger en resårmadrass i den? Går det? 70, 80, 90 bredd? Tänkte att madrassen kanske kommer över den farliga kanten då.... Sängen borde även bli skönare att sova i.
    Funkar inte det, så går det garanterat att återanvända gavlarna.
    Sängen är verkligen fin!

    SvaraRadera
  2. Hojta om du vill sälja, för då är jag intresserad! ;)

    SvaraRadera
  3. Kicki: Ja, sängen är så himla fin! Köpte den på Böleäng faktiskt. De som hade den tyckte att den var vacker men lite stor:-) Vi har också funderat på om det går att sätta i en resormadrass. Det skulle kunna gå, men sängen har innermått på 80 cm på det smalaste stället och 90 cm på det bredaste. Detta innebär att det skulle bli springor på sidorna. Skulle säkert gå att stoppa springorna med skumgummi. Kan hända att vi gör så sedan när Emma behöver en fullång säng. För närvarande känns det bra att ha den lite kortare så den inte tar upp hela rummet. Emma kommer säkert inte att sova själv på sitt rum på ett bra tag. Hon är rätt bestämd gällande det. Just nu är glada att vi fått henne att sova i egen säng inne hos oss. Hoppas allt är bra med er!
    Julia: Jäg hojtar högt. Bäst ni flyttar till luleå så blir det lättare att flytta över sängen:-)

    SvaraRadera