fredag 19 oktober 2012

Applikation på gång

Storasyster älskar att rita. Hon brukar kika in hos mig vid maskinerna då och så och uppmärksammar då speciellt applikationerna jag brukar pyssla med. Här om dagen tänkte jag att hon skulle få designa sin alldeles egna applikation. Storasyster valde att rita en snigel som hon ville att jag skulle sätta på en body till lillebror. Har inte sytt någon body än då jag har brist på trikåtyg. Har varit till tygaffären i jakt efter ett fint enfärgat trikåtyg men utbudet var dåligt. Skulle vilja ha en fin och klar röd eller kanske turkos, men det fanns inte inne just nu. Ohlssons i Luleå har många fina mönstrade tyger men de enfärgade är väldigt utplockade. Måste kanske påta ihop en beställning på nätet, sneglar på Stof och stil, Znok och Liandlo som alla har fina tyger. Vet dock att jag brukar ha svårt att välja, vilket betyder att det brukar bli allt för dyrt. 
Storasysters ritade snigel och min tygsnigel. Visst är de söta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar