tisdag 23 oktober 2012

Flugsvampsbody



Lillebror har fått en randig body med en flugsvamp på. Bodyn är sydd i randig trikå från Ohlsson. Applikationen har jag ritat själv.  Grundmönstret kommer från Ottobre. Enligt ursprungsmönstret har bodyn en knäppning framtill, men på grund av applikationen fick det bli en annan variant.  Gällande storleken tog jag i och valde storlek 80. När jag provade bobyn på lillebror insåg jag att den var på tok för lång. Fick ta och klippa bort 2-3 cm på längden. För att slippa sy om kantbanden nedtill valde jag att klippa bodyn rakt av och ta bort några centimeter för att sedan sy ihop den hela vägen runt. Försökte använda det randiga mönstret i tyget för att dölja sömmen som inte borde vara där. Det blev helt okej.  I övrigt är jag inte nöjd med knäppningen nedtill. På något sätt lyckades jag sätta de undre knapparna för långt från varandra. Funktionen är ok, men så värst snyggt är det inte.

I det stora hela gillar jag bodyn.  Den passar fint till de blå byxorna med randigt fickfoder som jag bloggat om tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar