fredag 19 oktober 2012

Fleeceoverall


 Det börjar bli kallt här uppe i norr. Här om dagen snöade det så pass mycket att julkänslan infann sig lite kort. Storasyster lekte i ren glädjeyra ute i snön hela kvällen. Dagen efter töade snön bort, vilket jag personligen inte hade mycket emot. Snön får gärna vänta någon månad till. I och med den allt kallare väderleken behöver lillebror något att ha på sig när han sover ute i vagnen. Som komplement till åkpåsen vi använder för närvarande behövdes något ganska tunt och lagom varmt så det fick bli en fleeceoverall.

Overallen är sydd i ett lager fleecetyg från Ohlssons tyger. Mönstret är från Ottobre.  Samma som jag brukar använda när jag syr overaller i trikåtyg. Lade till en liten krage och övervikbara benslut. Tänkte först sätta tryckknappar som knäppning, men jag hittade en gammal dragkedja här hemma som fick duga. Overallen blev klar för en vecka sedan och har används flitigt sedan dess. Är nöjd med att jag valde att sy overallen med dragkedja då det är riktigt smidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar