lördag 29 september 2012

Moderiktigt





Det är fullt av små jackor/kavajer med dragkedjor som detalj nu i butikerna. Och nog måste man haka på trenden. Köpte lite ulltyg och två dragkedjor från Ohlssons. Ritade mönstret efter en kavaj och satte igång.  Efter att ha sytt hela kreationen insåg jag att jag behövde ett foder för att det skulle se bra ut. Detta innebar att jag fick sprätta en del. Det var nära, väldigt nära, att detta projekt belv ett UFO, dvs ett unfinished project. Igår tog jag mig i kragen och sydde dit ett  svart foder.  Är nöjd med resultatet. I alla fall utsidan, insidan skulle min gamla syslöjdsfröken inte gilla om man säger så.

2 kommentarer:

  1. Ååå den ser perfekt ut! Gillar dragkedjorna till fickorna.

    SvaraRadera
  2. Tack! Längtar efter ert mönster nu!

    SvaraRadera