torsdag 21 juni 2012

Seglardräkt och baseballjacka





I veckan drog jag till Ohlssons tyger och köpte mer av det marinblå sweatshirttyget. Med storasysters baseballjacka som mall fick jag till en jacka till lillebror. Det gick förhållandevis snabbt, ca 2 timmar med mönsterkonsturktion inräknat. Är rätt nöjd med resultatet och jag älskar tygets kvalité och färg. Ska köpa en meter till av tyget och spara för framtida projekt. Övriga tyger är vitt trikåtyg och vit muddväv, båda från Ohlssons.

Har också färdigställt sjömansdräkten som jag bloggat om tidigare. Fick justera lite med saxen både på bredden och längden innan jag var nöjd. Nu ska här seglas. OM sommaren behagar komma det vill säga.

För övrigt blir jag mer och mer kär i min overlockmaskin. Där ett tag var vi riktiga ovänner och den "vanliga" maskinen fick sy allt jag tog mig för. Nu har jag tagit mig tid att lära mig maskinen och oj vad kul det är att sy!

1 kommentar: